Right man, wrong time. Wrong man, right time. Good man, wrong words. Bad man (jerk), right words. New man, same old lies. Old man (ex), new lies.

Sunday, June 12, 2011

Jangan Nak Terasa Lebih...

Assalamualaikum wbt.

*Maaf. Ni buka blog hentaman macam blog dia ni. Ni blog yang berbentuk peribadi dari tuan punya blog. Segala isi blog hanya luahan hati dari tuan punya blog sendiri.

Hari tu ada baca satu entri from Salmie punya blog. So based on her entry tu, aku pun nak komen sikit la kat sini. Maybe lebih kepada memberi peringatan untuk sesetengah pihak berwajib tu. Buat yang sekian kalinya, tak payah nak TERASA LEBIH la wei!

Selagi aku tak mention nama sipolan-sipolan yang dimaksudkan tu, tak payah la kamu, kamu dan kamu nak lebih-lebih terasa pula. Bagi aku orang-orang yang terasa lebih ni sebenarnya tau yang dia tu memang dah sah-sah salah. Buat apa nak terasa-terasa kalau dah tahu diri tu tak salah. Maybe benda tu bukan ditujukan untuk kamu kan? Ni tak pasal-pasal melatah bagai. Be cool sudah....... Bukan nak bermusuh, bak kata orang,

REZEKI jangan ditolak, MUSUH jangan dicari...

Tapi kalau bermusuh pun, kau seorang je musuh aku tau ! Kalau orang bagi teguran tu terima la dengan hati yang positif. Be open-minded. Bukan niat orang tu nak menyibuk hal kau... Tegur menegur untuk kebaikkan sesama kita apa salahnya kan? Salah ke kalau niat kita nak betulkan apa yang terpesong tu? Dah jadi tanggugjawab kita sesama manusia. Bukan niat nak jaga tepi kain orang. Sebab dah tau memang sah-sah tepi kain sendiri pun ada yang terkoyak.

Ni tak, orang tegur untuk kebaikkan pun tak habis-habis dengan tak puas hati kau tu. Jangan nak bajet diri tu bagus sangat, suci sangat sampaikan tak boleh nak terima teguran orang. Its depends on you la beb nak terima ke tak ! Tapi cermin dulu diri sendiri tu sebelum nak cakap orang tu ni. Aku pun paling pantang kalau orang duk kritik habis-habisan benda tu, tapi last last dia sendiri tak sedar yang dia pun sama je mengkritik benda tu. What the fake la orang macam ni. Don't be too hypocrito la sayang... Not good... Not good... Kang tak pasal-pasal jadi macam GAMBIT tu yang dikecam hebat oleh semua pihak sekarang ni.

p/s : I know i'm not a perfect person too. banyak lagi salah dan silap yang perlu diperbetulkan. i'm a bad person enough too. but at least, aku mengaku yang aku ni JAHAT. cuba berubah utk kebaikkan... so entri ni aku buat khas untuk stalker aku yang memang selalu terasa tu. biasa la bila diri tu bajet macam bagus sangat kan... but last last, yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran. dah cukup aku diam and sabar dengan kerenah kau tu selama ni. but now, serves your right ! ^__^


peace no war ! v^__^v

Thank you for read, like and comment. I Love You Sweetie! :)

0 rama-rama hinggap:

copyright@ctharyani.blogspot.com