Right man, wrong time. Wrong man, right time. Good man, wrong words. Bad man (jerk), right words. New man, same old lies. Old man (ex), new lies.

Thursday, December 02, 2010

What Is LOVE ♥

Dear Blogie...

Dah lama aku tak bermadah kn?? (perlu ker??) hohoho...:pandaGeli_05: Tengok jam tu dh pukul berapa?? Tp aku still tak boleh nk lelapkan mata ni lg. So disebabkan tu, aku nk merapu n membebel sikit la kat sini. Aiii blog aku kn so suka hati aku la nk ckp ape pn. (jgn terasa ye!) kihkihkih~~:1:







Ok bila tgk pic ni, ape yg ada dlm fikiran kte time ni?? Pada pendapat readers blog aku la, apa itu cinta?? :puteh_10: Pendapat aku ;


:a::p::a: :i::t::u: :c::i::n::t::a::minimo_18:


C – Ceria Bila Dipandang

I – Indah Bila Dilihat

N – Nikmat Bila Bersama

T – Takut Akan Kehilangan

A – Abadi Bila Saling Mengerti


Dgn kata lainnya...


C - Cantuman dua hati makhluk ciptaan yang esa

I - Insan yang saling mengasihi dan menyayangi

N - Naluri yang saling memahami dan mengerti

T - Tanpa syak wasangka penghias jiwa

A - Allah menjadi penentu buat segala yang direncana bersama







"...Oh cinta bagai manis kau laksana madu, tika layu kau sungguh menikam kalbu, waktu pilu kau hiris hatiku bak semalu. Apakah salahku dikau buatku sebegitu??...":puteh_24:


:c::i::n::t::a::42:


Satu ungkapan yg indah n maybe jika kte bina satu ayat, maka mulalah ayat yg satu dikembangkan sayapnya menjadi lebih dari kata2 yg kita fikirkan.

Begitulah hati jika setitis cinta jatuh ke dasar hati bermakna kasih sayang yg bersemi itu pasti mengharapkan agar ikatan yg dibina akan terus kekal hingga ke akhir hayat. Tapi, bagaimana pula sekiranya hatiku untukmu, namun ku diam membisu lantas ku tunduk malu, kau pinta kata putus dariku?? hehehe...:puteh_2:







Ku sangka panas sampai ke petang,
Rupanya hujan di tengah hari,
Kupersembahkan sebutir cinta kpd kau yg bergelar kekasih,
Inikah balasan yg kau sajikan??

Peritnya hati ku tanggung sendiri,
Duka laraku bawa pergi,
Apa yg terjadi akan ku ingati,
Kenangan lalu tetap bersemi...

Pada kekasih aku berjanji,
Tidak akan ku cari dirimu lagi...
Cukuplah kini ape yg terjadi,
Ku lipat cintamu menjadi bara api!


:i::n::i::l::a::h: :c::i::n::t::a::k::u::sigh:







p/s : sesungguhnya bercinta dan berkasih sayanglah pada YANG ESA kerana itulah YANG HAKIKI...pika26


Thank you for read, like and comment. I Love You Sweetie! :)

0 rama-rama hinggap:

copyright@ctharyani.blogspot.com