Right man, wrong time. Wrong man, right time. Good man, wrong words. Bad man (jerk), right words. New man, same old lies. Old man (ex), new lies.

Tuesday, November 30, 2010

Cita - Citaku Hancus But This is My Dream House!

Dear Blogie...

Time aku sekolah dulu2, aku minat sgt dgn seni lukisan ni. So if cikgu or siapa2 tanye aku ape cita2 aku esk2, of course aku akn ckp ARKITEK! (blh caye ker??) Tau sbb ape?? Sbb dari kecik lg aku minat giler bidang architechture ni.:42: Tp lps PMR, kelas sains tulen jugak yg aku dapat. Family aku pn support aku mintak stay kt kelas tu je tak payah nk tukar2. So impian nk ambik bidang tu nampaknya tak kesampaian la... Nk wt mcm mne kn. Redha je la. hohoho...:ahaha:Serius aku mmg jealous giler dgn member2 aku yg ambik seni lukisan time SPM itu hari. Tp apakan daya bkn rezeki aku kn. Ala tak kisah pn! (ayat pasrah) kihkihkih~~ :5:

Tau sbb ape aku suka architecture??:minimo_18:Hari tu kn aku join rombongan sekolah pegi lawatan ke universiti2 yg ada kat semenanjung ni. UIAM antara tempat yg aku dh pernah pergi la. 1st time masuk situ mmg kagum giler la. Serius UIAM mmg besar n lawa giler sampaikn time tu dlm hati aku niat nk masuk situ bila nk sambung degree esk2... Tp apakan daya org ckp tu semua hanyalah angan2 n impian semata2... (angan2 mat jenin) hahaha... :puteh_13:

So skrg berbalik kpd topik architecture, aku suka sgt dgn design, reka bentuk rumah or bangunan ni. Suka sgt tgk. Tak tau kenapa. Maybe kagum n minat tu dh mmg sedia ada yg wt aku jatuh syg dgn seni bina n seni lukisan ni. :pandaGeli_08: InsyaAllah nanti bila aku nk wt rumah esk2, aku nk design sendiri reka bentuknya mengikut cita rasa n minat yg ada ni. Ala nk wt design tu pn tak perlu graduate dlm bidang architecture dr UIAM pn kn kn kn kn kn kn kn??pika21Tapak tanah aku pn dh ada utk wt rumah tu, so skrg tinggal nk kumpul duit n wt rumah impianku tu je skrg ni. (over je lebih) pucca_love_12Nanti sama2 la tgk hasilnya nanti InsyaAllah. kihkihkih~:eheh:So skrg aku nk bawak readers blog aku ni jelajah 1 rumah idaman aku ni. Meh sini aku tunjukkn. hehehe...:minimo_05:




ni la rumah idaman aku nanti. hohoho...pika18




masuk je rumah aku, akan nampak mcm ni...:woooh:




so ni la ruang tamu rumah aku. comey tak?? hehehe...:44:




bahagian dapur rumah aku.:puteh_22:




haaa... ni aku suka! ruang makan utk rumah aku ni... nampak modern kn??:pandaGeli_01:




dlm banyak2 ruang dlm rumah aku ni, bilik tidur ni yg paling aku suka! simple n nampak mewah. mmg masuk la dgn ciri2 bilik tidur impian aku. kihkihkih~~:11:




ni harus ada utk bilik air aku tau!:minimo_04:




ni plk bilik utk ruang kerja aku nanti. hehehe...:33:




jalan2 lg kat dalam rumah aku, jom aku tunjukkan ruang perpustakaan yg ada dlm rumah aku ni. runag ni harus ada. warna pink dan putih ni melambangkan yg warna2 ni mmg warna favourite aku, mmg tak blh tinggal la warna harus ni. hahaha...:pandaGeli_14:




haaa.. ruang ni pn aku suka. ni ruang utk family aku beristirehat nanti.pika26




jalan2 lg, ni plk ruangan yg harus ada dlm rumah. on the way nk ke luar.:minimo_09:




so ruangan yg paling last sekali yg aku nk bawak ni la... ruang rehat yg ada kat luar rumah aku. time ptg2 nk landing2 kat sini pn boley! hehehe...:puteh_2:


So dh puas hati dpt jalan2 kat rumah aku?? Bez tak?? kihkihkih~~ Mestilah bez kn!:okay:InsyaAllah someday kalau feel free, jemput la dtg lg ye! So hope u all enjoy it! :pandaGeli_26:

Thank you for read, like and comment. I Love You Sweetie! :)

5 rama-rama hinggap:

Anonymous said...

HAHAHA...kite pon suke archi.. =P

nufie said...

wah cantik nye rumah idaman..smg menjadi realiti k..

nufie said...

wah mesti xnak kluar klau ada rumah cmni kan..smg jadi realiti k.

Cik Eniey said...

yuki: skrg itu semua hanyalah angan2 mat jenin! sbb skrg sy dlm bidang IT ye.. hohoho..

nufie: cantik kn?? huhuhu.. kne kawin ngn jutawan dulu br dpt umah yg mcm ni.. hehehe.. mmg x kuar umah la.. stay je dlm umah yg comey n simple ni. really like it! =>

Anonymous said...

Hei blog yang sangat bagus! Man .. Indah .. Amazing .. Saya akan bookmark blog anda dan mengambil feed juga ...

copyright@ctharyani.blogspot.com