Right man, wrong time. Wrong man, right time. Good man, wrong words. Bad man (jerk), right words. New man, same old lies. Old man (ex), new lies.

Friday, October 22, 2010

Tangisan Dan kesakitan

Dear Blogie...

Malam tu aku dapat tau something yg aku btl2 tak sangka. Rupa2nya ada org bercakap yg bkn2 pasal aku. Org tu pn org yg aku anggap kwn even bukan bez frenz. Seriously lps je dgr psl citer tu, aku terkaku. Terkejut. Sedih. I'm speechless. Tiba2 terdiam. Termenung. Berfikir. Apa salah aku kat dia sampai mcm tu sekali dia mengata aku?? Rasa mcm nk nangis tp aku tetap bertahan.

Dia ckp aku perepmuan *****. Aku perosak relationship org. Ganggu relation org lain. Syok sendiri. Perempuan yg ntah ape2. N pendek kata ada lg la yg aku tak blh nk ungkapkan dgn kata2 kat sini. Terguris sgt2 hati ni. Kalau b4 ni ada org ckp aku cm 2 la, aku cm ni la, aku terima je. Sbb aku fikir aku tak nk cari gaduh dgn dia. Bkn salah siapa2 pn. Aku tak kisah ape org nk fikir psl aku as long as dia hepi, puas hati. Tp mlm tu..........

Apa yg aku pelik sgt, cm ne dia blh tau psl aku, **** n ****** tu. Aku tak pernah ckp apa2 psl personal life aku dgn org2 berkenaan kat dia. Dia tak tau ape2 citer tp dia nk wt citer tu jadi interesting sampaikan sanggup tabur garam dlm hati yg tak sembuh2 lg ni. Apa hak dia nk campur my personal life??! Time aku susah dulu, dia ada ker dgn aku?? Time hepi?? Tumpang kebahagiaan tu sekali. Tp bila ssh..... Dia tak tau n tak pernah ambik tau apa yg pernah jadi dlm hidup aku b4 ni. Berani dia ckp aku mcm 2?? Kalau dia kat tempat aku, boleh ker dia terima semua tu?? Aku kecewa sgt2! Ntah la... Aku sedih..... Sedih sgt2.......

Aku tetap bertahan. Cuba bertahan dengan sekuat mungkin. Tp last2, pertahanan aku runtuh mcm tu je. Lepas maghrib, aku masuk bilik study dgn niat nk bc yasin sbb hati tak tenang. Time tu juz fikir nk tenangkan hati je. Dlm bilik tu Nurul seorang je ada tgh baca yasin. Aku bersila sebelah dia. Aku bukak yasin, baca Al-Fatihah. Awal ayat pertama yasin, aku dh tak kuat lg. Terburai esak tangis atas tikar sejadah. Rasa syahdu sgt2.. Pilu.. Sedih.. Hati mcm dipaku.. Nurul terkejut. Last2 aku jatuh dlm pelukan Nurul. Allahu Akhbar.......





Tgh mlm tu jugak aku demam. Tiba2 je jatuh sakit, tak tau kenapa. Sakit kepala, sakit tekak, rasa mcm nk muntah, rasa teruk sgt2. Maybe shocked dgn semua caci maki tu. Ntah la.. Maybe kehendak Tuhan. Sebab tu aku di duga dlm mcm2 bentuk dugaan. Tabahlah wahai hati. Ada hikmah semua ni. Bkn ker sakit ni menghapus dosa2 kecil kte?? Kalau itu la sbbnya, aku sanggup terima. Ape2 pn biarlah ape yg dia nk kata lg psl aku lps ni. Aku cuma mampu ucapkan ALHAMDULILLAH utk semua tu.





Ape yg aku tau, tangisan dpt memadamkan api Neraka. Rasulullah saw bersabda: "Tidaklah mata seseorang menitiskn air mata kecuali Allah akan mengharamkan tubuhnya dari api neraka. Dan apabila air matanya mengalir ke pipi maka wajahnya tak akan terkotori oleh debu kehinaan, apabila seorg drpd suatu kaum menangis, maka kaum itu akan di rahmati. Tidaklah ada sesuatu pun yg tak mempunyai kadar dan balasan kecuali air mata. Sesngguhnya air mata dpt memadamkn lautan api neraka.” Jika itu hikmahnya air mata ini mengalir, maka menangis la agar lautan api neraka mampu dipadamkan. SUBHANALLAH.......

p/s : Hidup aku ni mmg mcm ni agaknya. Dah nasib aku. Tak apa. Aku redha. Aku redha jika inilah yg terbaik wt aku. I'm not belong here. Cepat la berlalu wahai masa. Aku tak sabar menantimu.. Hope cepat2 la sembuh dari kesakitan ni. Jgn bersedih ENIEY... LA TAHZAN~~


Thank you for read, like and comment. I Love You Sweetie! :)

0 rama-rama hinggap:

copyright@ctharyani.blogspot.com