Right man, wrong time. Wrong man, right time. Good man, wrong words. Bad man (jerk), right words. New man, same old lies. Old man (ex), new lies.

Thursday, January 12, 2012

Confuse

بسم الله الرحمن الرحيم

Nak further degree, tapi tengah keliru nak minta kat mana and course mana yang berkenan di hati. Cakap pasal course memang sah sah la course yang berkaitan dengan IT and software based on my diploma dalam bidang berkenaan. Pendek kata it's all about software la.


Banyak juga IPTA and IPTS yang dah di skodeng course dan tempat buat masa ni. UPU pun baru mula di buka if i'm not mistaken la. Tempat from oversea? I'm not sure la. No comment sebab dapat berita yang Mara just nak ambil 5 orang je untuk di hantar luar dari Malaysia untuk semua IPT under mara setakat ni, bagi tahun ni.

Semalam agak teruja sebab tengok course kat 1 IPT ni. Ada course Computer Cyber Crime, Computer Hacker, Kejuruteraan Perisian Komputer and banyak lagi la pasal komputer dan kejuruteraan. Setiap course tu ada banyak subjek from diploma yang boleh di transfer kredit hour dan seterusnya dapat memendekkan tempoh masa untuk further degree. Wahhh bestnya !

Tapi, I want 1 year degree ! hohoho~ Demand gitu you. Mimpi je la. Kalau minta IPT kat dalam Malaysia ni paling singkat masa untuk further degree untuk student diploma macam aku ni paling tidak pun 2 and half year je. Apa apa pun still dalam proses searching and exploring lagi. Dah tak nak buat kesilapan yang sama time nak apply for diploma dulu. hehehe~

Kalau tanya hati, hati lebih berminat dengan something yang bersifat designing. I'm enjoy and have fun when designing something and to be honest, I hate programming. hahaha~ Tapi tak tahu lagi la macam mana. Ada rezeki untuk further degree ada la. Benda yang melibatkan masa depan ni tak boleh nak decide sesorang. ^^,

p/s : bila agaknya nak dapat voucher RM 200 tu kan. nak shopping novel banyak banyak for this coming pesta buku ni. :D

Thank you for read, like and comment. I Love You Sweetie! :)

0 rama-rama hinggap:

copyright@ctharyani.blogspot.com