Right man, wrong time. Wrong man, right time. Good man, wrong words. Bad man (jerk), right words. New man, same old lies. Old man (ex), new lies.

Friday, November 11, 2011

This Is Life~

بسم الله الرحمن الرحيم

Hari ni menjadi pendengar yang setia untuk 3 cerita dari 3 orang insan yang berbeza pasal 3 love life dalam satu masa, tak termasuk dengan my own love life.

Hidup ni tak selalunya indah. Macam roda. Ada masanya kita kat atas. Sampai masa, kat bawahlah tempat kita. Setiap apa yang kita impikan juga, tak semuanya akan menjadi kenyataan. Kadang kadang juga kita berbangga sangat depan kebanyakkan orang dengan apa yang kita ada sampaikan kita lupa pada percaturan yang telah ditentukan olehNYA. Kecoh macam nak 1 dunia tahu pasal dia orang. Remember dear, what's goes around comes around. Bila bila masa je Tuhan boleh tarik nikmat dunia yang kita ada sekarang ni dengan sekelip mata je.

I know that setiap manusia tidak lepas daripada membuat silap. Tapi kalau dah berulang kali membuat silap yang sama, itu namanya sengaja nak cari pasal !

Manusia ni juga bila dah kehilangan sesuatu, barulah nak rasa menyesal. Time ada depan mata, buat tak tahu je, buat tak endah je. Bila dah kehilangan, baru nak kejar balik apa yang dah terlepas tu. Kalau nasib baik, dapat la balik. Tapi kalau betul betul dah kehilangan, padan la muka tu ! Memang tak malu la kan nak kacau balik hidup orang yang dah bahagia dengan pilihan yang lebih baik. Masa buat sebelum tu tak nak fikir sikit pun.

Ada juga spesies manusia yang sanggup jilat balik ludah sendiri. Tapi nak buat macam mana. Masing masing pernah buat silap. Tak ada manusia yang perfect. Kalau dah sedar tu Alhamdulillah la. Tapi kalau yang jenis masih lagi yang terus terusan membuat silap tu, semoga mendapat hidayah dariNYA la.


So in conclusion, kepada yang pernah menjadi mangsa even mangsa keadaan sekalipun, bersabar la banyak banyak. Tabahkan hati. Setiap yang berlaku ada hikmatnya. Because this what we call life. Pendek kata, terlajak perahu boleh di tarik. Terlajak kata, terlajak perbuatan, pandai pandai la tanggung sendirik ! Peace No War ! v^__^v

p/s : masalah aku sendiri pun tak selesai selesai lagi.. adeh ! - . -'

Thank you for read, like and comment. I Love You Sweetie! :)

0 rama-rama hinggap:

copyright@ctharyani.blogspot.com