Right man, wrong time. Wrong man, right time. Good man, wrong words. Bad man (jerk), right words. New man, same old lies. Old man (ex), new lies.

Sunday, November 13, 2011

Mengarut Punya Mimpi... Adeh ! - . -'

بسم الله الرحمن الرحيم

Sejak sebulan dua ni asyik bermimpi benda yang bukan bukan je. Kenapa agaknya ek? Nak cakap tengok cerita yang bukan bukan sampai terbawa bawa ke mimpi pun rasanya tak ada la pula. Asyik layan korea je ada la. Tapi satu watak dalam cerita korea pun tak ada yang nak timbul dalam mimpi ni.



Yang peliknya dengan mimpi aku ni, aku bermimpi pasal orang orang yang aku tak jangka langsung. Before ni aku bermimpi kawan kepada budak bilik aku ni merangkap kawan sekelas dia yang memang aku kenal la, KAHWIN. Kahwin tu beb. Kahwin dengan pemuda kaya lagi you. Yang tak boleh blah dengan mimpi tu pula, rumah dia, yang baru duduk after kahwin tu pula sebelah rumah aku. Hari hari aku pergi rumah dia semata mata nak melantak. Ish mengarut betul punya mimpi !

Mimpi yang seterusnya pasal budak kelas Fais. If I'm not mistaken, nama FBnya Nadzaitul Aina. Entah betul ke tak ejaan nama dia tu. Tapi lebih kurang macam tu la. Pasal girl ni pula, aku mimpi dia dapat sambung degree ke UK. Perghhh... Sentap aku bila tersedar dari mimpi tu. UK beb ! Siapa yang tak nak sambung belajar kat oversea kan kan kan? Mimpi mengarut giler sebab aku tak kenal pun dengan girl ni. Kenal pun sebab budak kelas Fais je.

Next mimpi pasal Fais. Adoyai... Mimpi ni mimpi sedih. Aku bermimpi yang ex kepada Fais ni, L***** menangis. Sedih giler tangisan dia tu. Aku tak sure menangis sebab apa. Tapi dalam mimpi tu Fais ada kat sebelah dia, pujuk dia time tu. Lepas tu Fais minta break dengan aku then kembali semula kat ex dia tu. Bangun bangun tidur je, terasa basah kat bantal aku. Dalam mimpi pun boleh menangis ke? Lagi la mengarut mimpi tu. - . -'

Semuanya mimpi yang tak boleh dipercayai. Biasa la mimpi tu kan mainan tidur. Syaitan tu semua. Tapi ada juga orang cakap kalau kita mimpi pasal sesuatu tu tapi realitinya, mimpi tu akan jadi terbalik. Contoh kalau bermimpi orang tu pendek umur, means realitinya orang tu akan panjang umur. Tapi kan tak boleh percaya sangat pun benda benda macam ni. Percaya je la dengan ketentuanNYA ok.

Lagi satu pasal ilmu mimpi yang aku tahu ni, if kita mimpi pasal baby ke, tak kisah la mimpi apa pun, janji mimpi budak and mimpi tu always datang beberapa malam. Setahu aku tu means orang berkenaan mesti ada kaitan dengan saka. Aku tak berani nak cakap lebih sebab tu daripada apa yang aku tahu la. Apa apa pun setiap mimpi ada tafsirannya yang tersediri if mimpi tu kerap kali datang dalam tidur kita. Mungkin ada petandanya.

Aku rasa better rujuk pada yang lebih alim la kot pasal tafsiran mimpi ni semua. Tak berani la pula aku nak cakap apa apa. Tapi for sure mimpi aku tu semuanya mengarut. Mainan tidur !


Thank you for read, like and comment. I Love You Sweetie! :)

0 rama-rama hinggap:

copyright@ctharyani.blogspot.com