Right man, wrong time. Wrong man, right time. Good man, wrong words. Bad man (jerk), right words. New man, same old lies. Old man (ex), new lies.

Tuesday, May 31, 2011

Kebenaran... Perlu Ke??

Assalamualaikum wbt.

Semalam aku emo lebih. Maaf. Bukan niat untuk berkasar bahasa. Tapi aku hanya cuma manusia biasa yang tak lepas daripada melakukan salah dan silap. Bukan manusia namanya sekiranya tak pernah membuat silap kan?? Yes ! Betul tu. Aku hanya insan biasa yang Allah kurniakan dengan hati dan perasaan. Hati yang lembut dan sensitif. Perasaan perikemanusiaan yang menebal dalam diri. Alhamduillah...

Semalam aku sedih bila teringatkan balik bagaimana seorang manusia yang aku anggap sebagai kawan suatu ketika dahulu sanggup memperlakukan aku sedimikian rupa. Conclusion yang dapat aku simpulkan daripada apa yang dah jadi, berbuat baik biar berpada-pada. Jangan jadi terlampau baik, kelak kepala sendiri akan dipijak orang suatu hari nanti. Never trust people 100% !

Truth hurt. But lies hurt better !

Semalam aku chat dengan somebody. To be honest, aku suka minta nasihat daripada sahabat tu. Kami kenal sejak dari tadika la. Kata-kata sahabat tu mampu menurunkan suhu kepanasan dalam diri ni. Yup....... Itulah sahabat susah senang bagi aku dalam erti kata yang sebenar-benarnya. Nasihatnya :

1. DIAM ITU EMAS
2. TAK SEMUA KEBENARAN ITU BERMAKNA UNTUK KITA
3. ERAT SILATURRAHIM ITU BAIK UNTUK KITA
4. KEBENARAN ITU SANGAT BERMAKNA JIKA KITA MENDIAMKANNYA


"...Dan kalu kamu menutup keaiban orang lain, maka Allah akan menutup keaiban kamu di akhirat..."
-Hadis Riwayat Muslim-

p/s : aku akan anggap je kau tak matang time kau memburuk-burukkan aku di mata orang lain. kalau orang yang cerdik pandai, ada akal yang waras pasti akan faham maksud disebalik kata-kata nasihat di atas.

Thank you for read, like and comment. I Love You Sweetie! :)

0 rama-rama hinggap:

copyright@ctharyani.blogspot.com