Right man, wrong time. Wrong man, right time. Good man, wrong words. Bad man (jerk), right words. New man, same old lies. Old man (ex), new lies.

Thursday, April 28, 2011

Setahun Berlalu...

Assalamualaikum wbt.

Sekarang busy sangat-sangat. Assignment lagi. Tengok jam dah pukul berapa? Ok stop it! Curi masa dari buat assignment untuk update blog. Tengah sibuk-sibuk buat kerja, tengok kalendar netbook hari ni tiba-tiba teringat something. Baru sedar dah setahun lebih rupanya peristiwa yang menakutkan tu berlaku.

Bukan nak mengingati kisah silam. Tapi terkadang fikiran ni tak lepas juga memikirkan kenangan-kenangan yang dah berlalu tu betul tak? But remembering those memories doesn't mean that I wanna crying once again for that. Pass is pass Eniey. Yeah that's right!

Menyingkap balik kenangan tu, macam-macam ada dalam fikiran ni. Dan bila di fikirkan balik, terima kasih Ya Allah. Banyak hikmahnya yang tersembunyi di sebalik peristiwa tersebut. Ye la salah satunya, dapat mengenali seorang insan yang bererti kelembutan di sebalik namanya tu. Semoga kamu bahagia teman. HIDUP BAIK-BAIK... ^__^


someone gave this picture to me and asked me to keep it as a memory. sweet memory right. permulaan bagi sebuah kenangan.


Walaupun pada awal perkenalan merupakan sesuatu yang memeritkan dan menyakitkan but after what had happened, now I realize that people will change and things will always goes wrong. Manusia ni akan menyedari kesilapan mereka apabila nasi dah menjadi bubur dan penyesalan ketika itu memang dah tak ada gunanya lagi (untuk peringatan buat diri sendiri).

After what I had gone through, yeah it's KARMA. What you give, you get back and what goes around comes around. After what he had done to me, macam tak percaya je, he return back just like that. How surprise kan? Tapi perempuan ni satu je perangainye, "WOMAN CAN FORGIVE BUT NEVER FORGET". Betul tak? Betul tak? hehehe~~ Biar la masa yang menjadi penentu buat segala-galanya.

Waktu dalam saat-saat kesulitan dulu, tak pernah sedetik pun aku mendoakan kejatuhan sesiapa pun even time tu hati luka parah sangat, jiwa tak tenang dan semua rasa ada. Rasa marah, geram, kecewa, sakit hati, benci, rasa berdendam and segala macam rasa la pendek kata. Dalam setiap doa-doaku, percaya la, aku sentisa mendoakan kesejahteraan buat semua. Kalau dia dah tertulis sebagai jodohku, maka dekatkanlah hatiku dengan hatinya. Tetapi jika ditakdirkan dia bukan milikku, maka jauhkan aku dari segala rasa yang ada buat dirinya. Semoga semuanya baik-baik sahaja dan sejahtera selalu hendaknya.

Kuasa Tuhan tu melebihi segala-galanya. Satu je yang perlu kita ingat dan sematkan dalam hati, Allah tak pernah melupakan kita melainkan kita yang selalu alpa kepadaNYA. Fikir la, time susah siapa yang akan sentiasa ada, menerima kita apa adanya dan yang sentiasa memberi ketenangan buat kita? Ingat... Tuhan tak pernah tinggalkan kita sendirian!

CINTA itu hanya pinjaman dari Tuhan buat kita untuk manusia. Jangan kita mencintai manusia lebih daripada kita mencintaiNYA.

Jangan terlalu mendongak ke langit, pandanglah ke kakimu, mungkin ada najis di depanmu. Jika kita dipuncak kejayaan, jangan terlalu bermegah, sesekali lihatlah sekeliling, mungkin ada khianat yang bakal datang. Jika mendongak ke langit, jangan dilupa rumput yang melata di bumi.



p/s : alhamdulillah hidup aku sekarang tenang dari perasaan tu. syukran Ya Allah. sekarang aku just dengan hal aku je and memang dah tak kisahkan sesiapa pun selagi tak berkaitan dengan urusan aku. terima kasih juga buat LA. sorry for everything... ^__^v

Thank you for read, like and comment. I Love You Sweetie! :)

2 rama-rama hinggap:

bila hati berbicara said...

aikk..cm pnh tgk je pic nie.:)

hidup baek2 yer cik eniey..
yg lepas usah dkenang..

pe yg lepas jdkn pengajaran...
don't worry bout me..i'm ok..
awk 2 jgn sedih2 lg..xel0k..

Cik Eniey said...

@bila hati berbicara
hehehe~ tu la ada sorg bdk ni sent. ada lg gambar2 lain.. tp bnyk gmbr dia la. gmbr yg skali cm kt ats 2 x bnyk. dia suh simpan sbb dia x nk simpan. so lyn je la.. huhuhu~~ x mo sedih2 dh. life must go on rite? hope u hepi always! tima stp dugaan 2 ngn ati yg ikhlas ye.. :D

copyright@ctharyani.blogspot.com