Right man, wrong time. Wrong man, right time. Good man, wrong words. Bad man (jerk), right words. New man, same old lies. Old man (ex), new lies.

Tuesday, April 12, 2011

Hipokrit

Assalamualaikum wbt.

Tiba-tiba rasa tersentap sangat-sangat. Entah la. Tak tahu nak cakap macam mana. Kenapa mesti ada manusia yang hipokrit macam tu? Kadang-kadang manusia yang aku anggap kawan pun sanggup tikam dari belakang. Talam dua muka. Depan cakap lain. Muka suci je. Cakap bukan main baik lagi tapi blakang-belakang hanya Tuhan je yang tahu.



So do whatever you want to. Do judge me whatever you want to. Do talk about me over and over again just what you want to. Aku sebenarnya malas dah nak fikir benda-benda macam ni. Tapi tu la sabar manusia pun ada batasnya. Everything happen for a reason la wei! Pesanan mak aku yang aku ingat sampai sekarang, "biar orang buat kita, jangan kita yang buat orang". Selagi ada pintu kemaafan untuk mereka, beribu kali kemaafan pun aku sanggup bagi untuk orang yang banyak aniaya aku.

Aku dah malas dah nak semakkan otak fikiran ni dengan benda-benda yang lepas tu. Bagi aku past is past. That's what everybody keep saying to me. Sudah-sudah la tu. Hidup aku so up to me la nak uruskan macam mana. Maybe dulu aku teruk nak hadap masalah seorang-seorang. Tapi sekarang dah lain. I learn from the experience and I know what i'm doing right now ok! Yang kau nak sibuk-sibuk sangat tu kenapa??

Memang padan la aku panggil manusia-manusia ni just sebagai kawan je. Sebab manusia-manusia jenis macam tu belum ada dan takkan ada tempat yang aku anggap sebagai sahabat dalam hati aku. Sahabat dengan kawan banyak bezanya ok. Cuba fikir-fikirkan balik kenapa semasa zaman Rasulullah, tak pernah ada istilah kawan untuk sahabat-sahabat baginda. Sebab tempat sahabat tu paling mulia di sisi baginda.

p/s : terus mood aku down untuk study for quiz networking esok. KAU MEMANG HEBAT KAWAN. KEEP IT UP!! :'(

Thank you for read, like and comment. I Love You Sweetie! :)

0 rama-rama hinggap:

copyright@ctharyani.blogspot.com