Right man, wrong time. Wrong man, right time. Good man, wrong words. Bad man (jerk), right words. New man, same old lies. Old man (ex), new lies.

Monday, March 14, 2011

Kenapa Allah Temukan Kita Dengan Orang Yang Salah??

Assalamualaikum wbt.

"...MATA-MATA, awak sangat cantik andai tiada air mata yang menitis... BIBIR-BIBIR, awak sangat indah disaat menguntumkan senyuman... HATI-HATI, awak sangat baik andai tak terluka... OTAK-OTAK, awak penjana info yang hebat andai memikirkan yang indah-indah... Oh MATAku, BIBIRku, HATIku, OTAKku, bekerjasamalah anda untuk membuatkan tuan anda seorang yang kuat dan tabah. Jadi anggota yang baik ye??..."



Memang sakit bila cinta yang kita pertaruhkan selama ni tak dihargai oleh insan yang bernama kekasih, lagi-lagi bila kita dibuang macam tu je. Tapi, tu la juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.


1. Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah so that bila kita bertemu jodoh yang sebenar, still ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.

2. Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah so that kita dapat menjadi penilai yang baik.

3. Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah so that kita sedar yang kita ni hanyalah makhluk yang sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

4. Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah so that kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK, KHAS UNTUK DIRI KITA.

5. Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah so that kita sedar yang ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG sebab mengingatkan kita yang dia bukanlah pilihan yang hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan.

6. Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah so that kita dapat kutip pengalaman yang tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

7. Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah so that kita jadi MANUSIA YANG HEBAT JIWANYA.

8. Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah so that kita lebih faham yang CINTA YANG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

9. Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah so that kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YANG TAK SELAMANYA KEKAL.

Wahai sahabat yang pernah dan tengah kecewa, menderita dan sengsara kerana cinta, fahami la yang kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya. Hari esok pun kita sendiri tak pasti sama ada akan jadi milik kita atau tak. So gapai la keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA.

PERCAYALAH... Sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yang menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA...

p/s: aku pun pernah mengalami dan merasai sendiri jerit perih dikecewakan dan dilukai sebab cinta. memang sakit rasa tu. tapi apa-apa pun aku still bersyukur sebab aku pernah bahagia kerana cinta tu even menyakitkan pun. so aku kutip balik pengalaman lepas buat bekalan pada hari akan datang. hati yang dilukai memang takkan sembuh sebab parutnya tetap ada, tapi semuanya PERLUKAN MASA.



Thank you for read, like and comment. I Love You Sweetie! :)

12 rama-rama hinggap:

storyfromme said...

Allah temukan kita dengan orang yang salah pada mulanya supaya kita boleh belajar dan amek pengajaran dari pengalaman tu supaya kita boleh berubah dan tidak akan tersilap lagi masa akan datang.
kadang-kadang manusia tidak sedar akan kesilapannya sampai la dia terluka.

muCux said...

i slalu sangt putus cinta
smpai satu tahap i mmg dah sangat letih nk bercinta nie sbb kesudahan nye mesti gagal. . kekadang terpk salah sendiri sbb x mampu nk tertahankan sesuah hubungan 2 :(

Anonymous said...

ya . perlukan masa :)

Cik Eniey said...

@storyfromme
that's rite dear.. like that statement. thumbs up! kadang2 manusia plk belajar dr kesilapan 2. pengalaman plk di ambil dr kelukaan 2 so that we'll b strong in the future.

@muCux
pengalaman mematangkn kte syg.. maybe blum masanya lg jmpa mr.right 2. but b strong no matter what happens n jgn serik utk terus mncuba. smile always k! :)

@saya KILA
yup.. thats true. it takes time.. :)

muCux said...

x serik pown tp penat jew nk bercinta bagai :)

Cik Eniey said...

@muCux
so moral of the story, lps ni klu nk brcinta biar brpada2.. jgn trlalu brharap bagai tkt nnti diri sndiri yg merana wt yg ke ntah brape kali plk. sakit wooo nk tnggung rs kecewa 2.. x snggup dh nk hadapi klu blh. hehehe~~ gud luck dear! :D

DREM said...

Blogberry Emry said : seda lagu blog ni. boleh tau tajuknya?

Cik Eniey said...

@Blogberry Emry
thanx.. lagu ni dari mocca band punye. tajuk plk, "HANYA SATU PINTAKU". lagu2 mocca semuanye bez2 tau. bg Cik Eniey la. nk tau lbh la search la kt google or youtube. MOCCA-band dr indonesia. :)

muCux said...

alamak sis
ati gadis mudah syg kat org
hihihihihihi
ok2 pasnie jd keras ckit :p
tq sis

Cik Eniey said...

@muCuk
haaa.. mcm 2 la pmpuan kn. ati mudah sgt syg kt org. 1 lg, trsgt la lembut hati kn. x kira org wt ape pn kt kte, tima je.. sng nk memaafkn then go on.. btl x?? btl x?? hehehe~~ jd keras hati x slh sbb kte blajar utk x mudah jatuh syg kt org mcm 2 je slagi kte x sure yg dia pn syg kte mcm kte syg kt dia. kn?? :D

muCux said...

ok pas nie kasi keras cam batu or air batu?

Cik Eniey said...

keras mcm konkrit la! hohoho~~ syg org brpada2.. syg kt Tuhan ngn parents je lbh2 tau! :D

copyright@ctharyani.blogspot.com