Right man, wrong time. Wrong man, right time. Good man, wrong words. Bad man (jerk), right words. New man, same old lies. Old man (ex), new lies.

Sunday, January 30, 2011

Sudikah Awak Menjadi Iman Dalam Setiap Solat Saya??

Satu ketika awak bertanya saya.

"Sudikah awak menjadi Makmum di setiap solat saya, agar solat saya lebih bermakna dan terjaga hendaknya?".

"Sudikah awak menjadi Penjaga diri dan maruah saya agar hidup saya lebih tenang dan bahagia?".

"Sudikah awak menjadi Pendidik hati dan jiwa saya agar rohani saya terisi hikmahNya dan akhlak saya terjaga hendaknya?".

"Sudikah awak menjadi Pemerhati setiap gerak dan langkah saya agar saya tahu mana salah dan buruk laku saya?".

"Sudikah awak menjadi Peneman di kala suka dan duka saya agar satu hari, jika ujian itu datang, air mata saya ada yang menghapuskan?".

"Sudikah awak menjadi Pembela diri saya dan agama saya agar saya terus berada di atas jalan yang benar?".

"Sudikah awak menjadi Penggerak semangat saya agar bila saya kelesuan awak mampu memberi bantuan walau hanya sekadar senyuman?".

"Sudikah awak menjadi Sahabat buat diri saya, mendengar luahan hati saya agar saya boleh berbicara apa saja dengan awak tanpa rasa ragu?".

"Sudikah awak menjadi Penghibur ketika saya kesunyian agar saya boleh ketawa riang?".




Satu ketika saya menjawab.

"Ya, saya sudi. Kerana awak pilihan saya kerana ILLAHI dan awak juga memilih saya kerana petunjuk RABBI".


Tetapi, saya kembalikan soalan ini kepada awak.

"Sudikah awak terus menjadi IMAM di setiap SOLAT saya jika saya sudah tidak seperti dulu?".

"Sudikah awak pula menjadi Imam, Penjaga, Pendidik, Pemerhati, Peneman, Pembela, Penggerak, Sahabat dan Penghibur saya?".

"Jika suatu ketika nanti saya sudah tidak mampu lagi menjadi Makmum di setiap solat awak. Jika saya sudah tidak mampu lagi menjaga awak, menemani awak, memerhatikan awak, mendidik awak, membela awak, menggerakkan awak, menjadi sahabat awak dan
menghiburkan awak, sudikah awak wahai *******?".


Saya percaya awak masih sudi.

"Kerana saya pilihan awak kerana ILLAHI dan saya juga telah memilih awak kerana petunjuk RABBI".



Nikmatilah Percintaan itu dgn caranya yg terindah.

Thank you for read, like and comment. I Love You Sweetie! :)

19 rama-rama hinggap:

Cik Eniey said...

@ajien
thanx 4 da lovely award ajien! really appreciate it. nnti Cik Eniey ambik ye.. creadit bnyk2 2 u.. Gong Xi Fa Cai! :D

nad said...

suke bce ney..

cHiEydA said...

suke rama2 sama cam kite lah..
background pun dah sama..

nur aisya humaira said...

suke bace ni...semoga soalan kite dan die mampu dijawab oleh masing2..:)

sya ajerk said...

best entry n..boleh x nak copy,n then sy letak kat entri post saye tu,credit to your blog..boleh x??law xboleh xper..

Yulia Fajrin said...

nice entry!!boleh share tak ??? :D

Anonymous said...

jom join contest http://miela-tahril.blogspot.com/2011/01/contest-collage-kesayanganku.html

Cik Eniey said...

@nad
kalau suka sila la dtg lg.. :D

@cHiEyDa
wah.. jumpa geng.. go go go buterrfly woman! hohoho~~ :p

@nur aisya humaira
AMIN.. InsyaAllah.. harap2 cm 2 la ye.. :)

@sya ajerk
kalau dh mintak izin x salah nk share.. lg pn sharing is caring rite dear?? hehehe~~ ;)

@Diriku
share je dear. jgn malu2.. jgn segan2 nk share.. ;))

@Miela Tahlil
InsyaAllah.. Kalau ada masa nnti Cik Eniey join ye yunk.. ;;)

mummiey said...

n3 yang sgt memikat hati...nice!♥ it..

Cik Eniey said...

@mummiey
memikat hati?? wah... thanx mummiey! :X

استاذة ليلا said...

shweettt http://us.i1.yimg.com/us.yimg.com/i/mesg/emoticons7/8.gif

Afzan Rahman said...

tinggal jejak kat sini...free je kan? hee

Cik Eniey said...

@princess laila
thanx dear.. ;;)

@Afzan
tinggal footprint bnyk2 pn x pe.. free of charge! hohoho~~ :D

Menusuk Hati said...

singgah selepas subuh...selamat beramal dgn ikhlas

Cik Eniey said...

@menusuk kalbu
thanx sbb sudi singgah.. sama2 la kte beramal ye.. :)

ayin~weeweet said...

sweet :)

pak long said...

salam...
entri yang memberikan persoalan yang cukup bernas buat hati nurani.

Cik Eniey said...

@ayin~weeweet
thanx dear.. :D

@pak long
W'slm.. s adakah persoalan itu sudah terjawab?? hehehe.. :)

@misz sheyla
hehe.. tenkiu! ;;)

apislerr said...

mengunjungi dan menterjah blog anda!
nice blog;)
apisv2©

copyright@ctharyani.blogspot.com