Right man, wrong time. Wrong man, right time. Good man, wrong words. Bad man (jerk), right words. New man, same old lies. Old man (ex), new lies.

Sunday, October 24, 2010

Erti Kehidupan Ini

Dear Blogie...





suatu hari..
pernah aku renungi..
pernah aku sedari..
adakah seorang insan mengerti..
apakah erti sebuah kehidupan ini??

pernah aku cari erti cinta sejati..
namun yg aku temui hanyalah mimpi..
suatu mimpi kosong yg tak bertepi..
apakah salah hati ini??
yg ingin memiliki sebuah cinta sejati??

apakah erti sebuah persahabatan sejati??
apakah itu juga hanyalah sebuah mimpi??
jika benar, apalah erti semua ini??
sudah banyak hari yg aku jalani..
tanpa suatu tujuan yg pasti..

semuanya seakan hanyalah ilusi..
ilusi yg tiada memiliki erti

namun akhirnya satu hal yg aku sedari..
hanya Tuhan yg sungguh mengerti..
tentang semua erti kehidupan ini..
kekosongan hati ini..
tidak lagi diisi dengan benci..
tak ada yg lebih murni
dari kesucian cinta Ilahi..

p/s : Inilah kehidupan yg aku pelajari.. (^_^)

Thank you for read, like and comment. I Love You Sweetie! :)

0 rama-rama hinggap:

copyright@ctharyani.blogspot.com