Right man, wrong time. Wrong man, right time. Good man, wrong words. Bad man (jerk), right words. New man, same old lies. Old man (ex), new lies.

Wednesday, September 01, 2010

Doa Seorang Kekasih ♥

Ya Allah Ya Tuhanku, sesungguhnya Engkau lah Tuhan yg Maha Mengetahui lagi Maha Mendengar..

Aku memohon kepadaMU Ya Tuhan, seandainya telah KAU catitkan "dia" milikku, tercipta untukku, dan ditakdirkan untukku, maka KAU dekatkanlah hatinya dengan hatiku, satukanlah hatinya dengan hatiku Ya Tuhan..

Seandainya aku yg telah tercipta, terjadi dan datang dari tulang rusuk kirinya, maka KAU titipkanlah kemesraan dan kebahagiaan antara kami Ya Tuhan..

Sesungguhnya aku sayangkannya, aku kasihkannya, aku cintakannya, dan aku rindukannya dengan setulus hatiku Ya Tuhan..

Ya Allah Ya Tuhanku, sesungguhnya Engkaulah yg Maha Pengasih lagi Maha Penyanyang..

Aku memohon kepadaMu Ya Tuhan, jika ini yg telah ditakdirkan olehMu, yg tertulis untukku, Aku berharap "dia" adalah yg terbaik buatku..

Kerna sesungguhnya Ya Tuhan, Engkau Maha Mengetahui segala isi hatiku di langit mahupun di bumi..

Peliharalah daku dari kemurkaanMU ya Tuhan..

Ya Allah Ya Tuhanku, sesungguhnya Engkau lah Tuhan yg Maha Pemurah lg Maha Agung..

Aku memohon kepadaMU Ya Tuhan, KAU berikanlah aku kekuatan juga harapan untukku membina hidupku yg lesu tidak berdaya ini dengan kekuatanMU, semangantMU, KesabaranMU serta KetabahanMU..

Semaikanlah setulus kasihMU ke jiwaku Ya Tuhan..

Ya Allah Ya Tuhanku, sesungguhnya Engkau lah Tuhan Yg Maha berkuasa yg menciptakan tiap2 sesuatu kejadian itu..

Aku pasrah kepadaMU Ya Allah, kurniakanlah aku pasangan yg beriman, yg soleh dan solehah, yg bisa menemani aku, membimbing aku, serta mendukung aku agar aku dan "dia" dapat melayar bahtera kami ke muara cinta yg telah Engkau redhai serta restui Ya Tuhan..

Ya Allah Ya Tuhanku, sesungguhnya Engkau lah yg Maha Berkuasa di seluruh sekalian alam ini..

Sesungguhnya Engkau sahajalah pemeliharaku dan pengjagaku dunia mahupun akhirat Ya Tuhan..

Dengarkanlah rintihan hambaMU ini dan janganlah Engkau biarkan aku sendiri, agarku bisa bahagia dan gembira walau tanpa bersamanya Ya Tuhan..

Gantikanlah yg hilang, tumbuhkanlah yg telah patah kerna Aku juga inginkan bahagia itu dunia mahupun akhirat..

Hanya kepadaMU lah Aku memohon segalanya Ya Tuhan..

Dan seandainya kebahgiaan itu tidak pernah datang menjengah dan menjadi milikku, maka aku redha seandainya pintu hatiku KAU tutup untuk mana2 insan yg telah KAU cipta dan titipkan di dunia ini Ya Tuhan..

Aku ku abadikan diriku hanya kepadaMU kerna sesungguhnya Engkau lah kekasihku yg hakiki, dan akan ku titipkan kasih, sayang, cinta serta rinduku hanya padaMU Ya RAB ku..

AMIN~~


Thank you for read, like and comment. I Love You Sweetie! :)

0 rama-rama hinggap:

copyright@ctharyani.blogspot.com