Right man, wrong time. Wrong man, right time. Good man, wrong words. Bad man (jerk), right words. New man, same old lies. Old man (ex), new lies.

Thursday, September 30, 2010

Aku Percaya Sungai Nil dan Mesir Adalah Jodoh...

Salam Ukhuwah...

Dulu aku selalu tertanya2 siapakah jodohku kelak?? Sekarang pertanyaan itu terjawab sudah. Jodoh kita tak harus kekasih kita sekarang, jodoh kita juga belum tentu tunangan kita sekarang, jodoh kita belum tentu orang yang sangat kita cintai. Percaya atau tidak, ada seorang kawan aku ni jodohnya adalah orang yang selama beberapa tahun ni yg menjadi musuh tradisinya. hehehe.. Tapi itulah hidup. Jodoh tak boleh dipaksa. Juga juga tak boleh dikejar. Kita cuma perlu berusaha je. Then jika kalau kekasih kita itu ternyata bukan jodoh kita, jangan sedih.. Jadikan itu sebagai pengalaman kita dalam menjalin hubungan baru sehingga kita menjadi yg lebih baik lagi. So soal jodoh perlu juga utk percaya kn??
Sekarang baru aku percaya bahawa Sungai Nil dan Mesir itu adalah JODOH... Ingat lagi tak filem "AYAT-AYAT CINTA" yg menjadi kegilaan ramai suatu ketika dahulu?? Tp sejujurnya filem tu mmg best giler. Masih lagi aku teringat kata2 Fahri apabila dia menjawab pertanyaan Maria tentang soal JODOH di tepi Sungai Nil.

“setiap orang ada jodohnya, macam Sungai Nil dan Mesir.. Kalau tak ada Sungai Nil.. Tak ada la kota peradaban Mesir”.

Dan ironiknya walaupun Fahri bernikah dengan Aisha atas dasar kepercayaan ini, akhirnya jodoh Fahri juga tetap ada dengan Maria walaupun tak lama. Filem ni betul2 bikin gua nangis sih....... hahaha.. Tp serius filem ni best sgt!




Tp bg aku, carilah seorang lelaki yang memanggil kita cantik, bukan hot atau sexy. Yang menelefon kembali ketika kita menutup telefon. Yang mau tidur di bawah bintang dan mendengar detak jantung kita. Atau mau tetap terbangun untuk melihat kita tidur. Tunggulah seorang lelaki yang mencium dahi kita. Yang mau mengakui dan memperkenalkan diri kita pada dunia ketika kita sedang kepenatan. Yang menggenggam erat tangan kita di depan sahabat-sahabatnya. Yang menganggap kita tetap cantik tanpa sebarang hiasan pn. Seseorang yang selalu mengingatkan kita, betapa besar kepedulian, rasa tanggungjawabnya pada kita dan betapa beruntungnya dia memiliki kita dan seseorang yang berkata pada sahabatnya bahawa, "dialah orangnya yg aku inginkn…"

Ingat la ketika kita sedang kecewa disebabkan cinta yg tak terbalas, kecewa disebabkan ditinggalkan kekasih atau kecewa disebabkan kecurangan yg dilakukan, sedarlah bahawa setiap sesuatu yg berlaku itu ada sebab dan munasababnya. Bercinta memang mudah, untuk dicintai juga memang mudah. Tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itulah yang sukar diperoleh. Jika saja kehadiran cinta sekedar untuk mengecewakan, lebih baik cinta itu tak pernah hadir.



Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika kamu bertemu seseorang yang sangat berarti bagimu, hanya untuk menemukan bahwa pada akhirnya menjadi tidak berarti dan kamu harus membiarkannya pergi.

Jika kita mencintai seseorang, kita akan senantiasa mendo'akannya walaupun dia tidak berada disisi kita.

Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas karuniaan tersebut.

Siapapun pandai menghayati cinta, tapi tak seorangpun pandai menilai cinta karena cinta bukanlah suatu objek yang boleh dilihat oleh mata kasar, sebaliknya cinta hanya dapat dirasakan melalui hati dan perasaan.

Kamu tidak akan pernah tahu bila kamu akan jatuh cinta. Namun apabila sampai saatnya itu, raihlah dengan kedua tanganmu dan jangan biarkan dia pergi dengan sejuta rasa tanda tanya dihatinya.

Thank you for read, like and comment. I Love You Sweetie! :)

0 rama-rama hinggap:

copyright@ctharyani.blogspot.com