Right man, wrong time. Wrong man, right time. Good man, wrong words. Bad man (jerk), right words. New man, same old lies. Old man (ex), new lies.

Wednesday, January 04, 2012

Jodoh Itu Rahsia Allah~

بسم الله الرحمن الرحيم

Bertunang tak perlu la nak di heboh hebohkan.
Kalau tak jadi, malu sendiri.

Dah lama nak update entri pasal ni. Dari tahun lepas lagi on 18th of December lagi tau. Enjoy this video first for less than 5 minute. Yang dah tengok duk diam diam. hehehe~


Sweet sangat kan? Rasa jealous pun ada. Untung la badan. hohoho~ Ingatkan dalam novel and drama je ada yang jenis macam ni. Ni baru betul betul jodoh dari Allah. heee~

So what's your comment after watch this video? Mesti ada macam macam komen, baik komen komen yang membina mahupun komen komen yang nak menjatuhkan pasal this video bagi mereka mereka yang tak puas hati plus yang suka sangat mencari kesalahan orang lain kan kan kan? :)

Memang dalam islam bertunang ni tak perlu la nak di heboh hebohkan kepada semua orang. Cukup hanya sekadar keluarga kedua dua belah pihak je yang tahu kan. Time kenduri baru ajak jiran tetangga dan sahabat handai.

Tapi kalau macam ni la jalan cerita pertunangannya, I think tak salah kalau nak hebohkan satu dunia pun sebab this is based on the real life. Patut dijadikan pengajaran dan tauladan untuk semua orang. Sebelum nak kata apa apa, hayati mesej yang tersirat disebaliknya dulu. Yang baik datangnya dari Allah dan yang buruk itu datangnya dari diri kita sendiri. Siapa sangka kan?

Sesungguhnya jodoh itu rahsia Allah.

p/s : saya nak macam ni jugak boleh tak? hahaha~ :P

Thank you for read, like and comment. I Love You Sweetie! :)

4 rama-rama hinggap:

Zehan Ilyana said...

a'ah da tgk video ni..
sgt sweet! :)

Cik Eniey said...

@Teenager Housemaid
tau x pe kan ! sweet sangat.. untung la....... heee~ :D

Si Gadis Tabah said...

yes. i have been watched this before and it was really awesome and sweet :)
jodoh dari Allah insyaAllah sampai ke syurga :)

Cik Eniey said...

@Si Gadis Tabah
sangat sangat sweet. patut di jadikan tauladan dan contoh kan kan kan.. insyaAllah~ :)

copyright@ctharyani.blogspot.com