Right man, wrong time. Wrong man, right time. Good man, wrong words. Bad man (jerk), right words. New man, same old lies. Old man (ex), new lies.

Monday, September 05, 2011

Benci Jangan Sesekali~

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ


Mak cakap sayang orang berpada-pada. Benci jangan sesekali. Kadang-kadang manusia ni sekali dia benci, sampai bila-bila pun akan benci. Maybe i'm then one from them. Tapi tu dulu. Biasa la kan, remaja yang masih dalam proses kedewasaan.

Sekarang, I believe walau sebenci mana pun kita terhadap seseorang itu, someday, akan ada rasa kemaafan untuk kita terhadap orang yang dibenci tu lebih-lebih lagi terhadap orang yang disayangi. Remember, TIME WILL HEALS EVERYTHING.

Dulu aku benci. Benci dengan apa yang terjadi. Benci dengan apa yang dialami. Kadang-kadang nafsu mengatasi akal yang menidakkan takdir di atas apa yang telah terjadi. Mengeluh dengan takdir yang telah tertulis. Seolah-olah menyalahkan takdir di atas kesulitan yang di alami. Tapi Alhamdulillah iman masih dalam diri. Syukran jazila YA ALLAH...

Benci hanya mencambahkan rasa marah dalam diri sekaligus membuatkan hati rasa tidak tenteram dan tenang. Hati yang tengah marah pula ibarat syaitan yang memuntahkan lahar api neraka. Maafkan and let it go. It's ok... InsyaAllah~

p/s : dah lama tak rasa sakit macam ni... adoi ! =.="

Thank you for read, like and comment. I Love You Sweetie! :)

0 rama-rama hinggap:

copyright@ctharyani.blogspot.com