Right man, wrong time. Wrong man, right time. Good man, wrong words. Bad man (jerk), right words. New man, same old lies. Old man (ex), new lies.

Monday, June 13, 2011

Perempuan Ibarat Bunga~

Assalamualaikum wbt.



Cantik kan bunga rose tu? Hebat ciptaan Ilahi. Perempuan pula sinonim dengan bunga. Kadang-kadang perempuan dengan bunga tak dapat dipisahkan. Lagi-lagi kalau bunga-bunga yang segar bugar kan? Macam bola pula, lelaki dengan bola tak dapat dipisahkan.

Alangkah bagusnya kalau perempuan-perempuan zaman sekarang secantik bunga rose tu. Cantik luar. Cantik dalam. Cantik sana sini. Tak dicemari oleh mana-mana kumbang. Tak dihinggapi sebarangan kumbang... Kecantikkan yang sentiasa kekal ke hujung usia.



Tapi sayangnya, perempuan zaman sekarang ibarat bunga yang dihisap madu oleh mana-mana sang kumbang. Tercela dan akhirnya setiap kelopak akan terus menjadi layu dan kering. Inilah dunia akhir zaman.

Kadang-kadang, kecantikkan tu hanya pada pandangan mata je. Tapi secara dalamannya, telah dicemari dengan duniawi, bukan ukhrawi. MasyaAllah... Semoga Tuhan melindungiku dari perbuatan tersebut. AMIN~

Thank you for read, like and comment. I Love You Sweetie! :)

2 rama-rama hinggap:

Anonymous said...

munge pulak!

Cik Eniey said...

@yuki_saki
i love rose.. but i prefer lilac better ! :P

copyright@ctharyani.blogspot.com