Right man, wrong time. Wrong man, right time. Good man, wrong words. Bad man (jerk), right words. New man, same old lies. Old man (ex), new lies.

Friday, November 05, 2010

This is What I Call "PeNGaLaMan"...

Dear Blogie...

Apa perasaan kita bila org yg kita syg bagai nk rak kecewakn kita, main2kn kita, tipu kita, khianati kita, lukakn kita, sakitkan hati kita n so on?? Mesti kita rasa teruk giler kn?? Down sgt2.. Nk2 kalau tu 1st love kita betul tak??:puteh_29:

Aku dah lalui mcm2 pengalaman sejak duk kt tempat org ni. 1st dr pengalaman seorang sahabat yg aku anggap sbg kakak. Dia berkawan dgn lelaki tu time dia sekolah menengah kot. Lama diaorg couple. Ada la dlm 3-4 thn. Last2 diaorg putus time kakak tu sambung belajar kt tempat lain. Tau sbb pe?? Hurmmm.. Lelaki tu wt dajal. Lelaki tu yg wt perangai. Sejak masing2 duk jauh tu, lelaki tu kenal dgn perempuan lain. Lps tu couple dgn perempuan tu senyap2. Kakak tu tak tau pn psl tu. Last2 dia dpt tau sbb perempuan tu contact kakak tu ckp psl hubungan diaorg.
:girl_8:

So terkejut beruk la kakak aku ni bila dpt tau. Time tu dia pernah ckp kat aku dia rasa mcm nk mati je. Mkn pn tak. Asyik menangis je hari2 tak kira siang or malam. Family kakak tu pn tanya kenapa tp dia diam je. Mmg keadaan dia time tu teruk giler. Hebat kn penangan lelaki tu?? Tp tau tak skrg apa jd? Lps kakak tu dh jumpa lelaki yg btl2 dia blh harapkan, tiba2 ex dia tu mintak nk balik kat dia. See....... Yg lama tu jugak yg dia cari kn?? Betul tak? Org kata jilat balik ludah sendiri. Tp kakak tu dh tak blh nk terima dia. Ye la perempuan mana yg nk terima lelaki yg pnh sentuh perempuan lain tanpa ikatan yg sah. Betul tak?? Skrg dia dh hepi dgn pakwe baru dia tu.:minimo_03:

Pengalaman 2nd aku plk dari seseorang yg aku gelar sbg sahabat. Dia knl dgn lelaki ni secara tak sengaja. Ye la bila dh sekelas tu mesti la banyak keje group sekali. So dr situ la diaorg knl. Semata2 nk settle kn keje group tu, diaorg selalu contact la. Lps hbs keje group tu, hubungan diaorg tak hbs sampai situ je bila someday lelaki ni ckp yg dia dh jatuh hati kt sahabat tu. Lelaki tu ckp kalau blh dia tak nk sahabat tu jd milik org lain n mcm2 la dia janjikan kat sahabat tu.
:mNgumpat:

Sedar tak sedar tak sampai sebulan diaorg couple, sahabat tu dpt tau rupa2nya pakwe dia tu pnh ada perempuan lain yg dia syg b4 ni. Tp di sbbkn hubungan pakwe dia dgn perempuan lain tu tak jelas, then pakwe dia mintak couple dgn dia. Perempuan mana tak terkejut, blh terima bila dapat tau benda2 mcm tu kn. Then dia suruh pakwe dia tu balik semula kat perempuan tu tp pakwe dia tak nk. Pakwe dia ckp mcm2 kat dia psl perempuan tu. Perempuan tu plk mesti la sedih giler sbb dia tau psl hubungan sahabat dgn lelaki tu tanpa ada siapa2 pn yg bgtau. Dpt tau dgn sendiri secara tak sengaja. Mesti terkejut giler2 kn betul tak??:minimo_23:

Perempuan tu contact la sahabat ni. Perempuan tu citer la mcm mana hubungan dia dgn pakwe sahabat tu selama ni. Mcm2 pakwe dia tu tabur janji2 manis, kata2 manis n so on la kt perempuan tu selama ni. Tp last2 pakwe dia tu main2kn dia. N perempuan tu pnh mintak sahabat tu mintak putus dgn pakwe dia sbb time tu perempuan tu rasa dia berhak mintak mcm tu. Tp bila perempuan tu fikir2 blk, dia siapa nk mintak mcm tu kn. Sahabat tu sedar pakwe dia tu jenis tak jujur, ssh nk dipercayai. Tp org kata cinta tu buta kn?? Bila dh syg sgt kat lelaki tu, apa2 perbuatan tak elok yg lelaki tu pernah wt kita juz tutup mata, wt tak nampak je kn.:minimo_39:

But now, sahabat tu dgn pakwe dia dh clash. Mula2 sahabat tu yg mintak clash. Pakwe dia terima je. Then sahabat tu mintak balik sbb ye la dh syg tu masih ada kn bkn sng nk lupa. Lps tu diaorg couple balik. Rupa2nya pakwe dia tak blh nk lupa perempuan yg dia pnh kecewakan sebelum ni tu. So pakwe dia mintak clash dgn sahabat tu semata2 sbb nk balik semula kt perempuan yg dh bertahun2 dia knl tu. See....... Yg lama tu jugak yg dia ingat2kn. Org kata jilat balik ludah sendiri. Betul tak?? Skrg aku tak tau cm ne keadaan sahabat tu. Hurmmm.. Dh lama lost contact dgn dia. Tp hope dia bahagia dgn org lain.
:girl_4:

Last but not least pengalaman yg ke-3 aku. Kalau nk ikutkn banyak lg pengalaman yg pernah aku alami. Tp tak kn la nk citer semua kat sini kn. hehehe.. Pengalaman 3rd ni pengalaman aku sendiri. My 1st love. Aku knl lelaki ni time sekolah lg sebenarnya n kalau ikutkn tempoh perkenalan dr mula2 knl sampai skrg kira2 dh nk masuk thn kelima la. Lama kn?? Agak la. Mula2 dia yg nk knl dgn aku dulu. Kteorg knl pn secara tak sengaja. 1st knl ada bnda tak elok jd, tp time tu aku tak marahkn dia pn. Sikit pn tak. Tp dia slh faham dia ingat aku marahkn dia. Dari situ la dia cuba nk berkenalan dgn aku n mintak no fon aku kat bez frenz aku sendiri. Hanan la yg memulakan hubungan kteorg tu.:puteh_2:

Aku ingat lg sampai skrg dia pnh text aku 1 ari tu. "what if i like u can u accept me??". Serius sampai bila2 aku tak blh lupa ayat pertama dia tu. hehehe.. Bayangkn bdk yg baru nk masuk form 4 cuba nk bercinta2, nk mengayat2 perempuan time tu. hahaha.. So aku pn tnye dia, "kte bknnye knl pn tp nape tiba2 blh suka plk. y me??". Then dia jwb, "dia tak tau. 1st sy tgk awk mmg sy dh jatuh ati. rs suka. Aku jwb, "x kn la luv at 1st sight kot! x cye la. klu cm tu try tegur sy kt sklh nnti". Tp hampeh dia tak tegur pn. Pernah la dia tegur tp aku wt derk je sbb nk testing time tu. Tp last2 mmg dh tak tegur dh. So sejak hari tu kwn2 semua tau la psl aku dgn lelaki tu. Diaorg selalu duk usik2 kteorg.:puteh_13:

Sthn berlalu, masuk thn ke-2 then......... dh masuk thn KE-5 kot!! Lama tak?? Agak la kn. Sejak dr sklh tu la selalu jumpa, selalu msj, col n so on la. Dr rs nk kwn2 je, timbul rs suka, dr rs suka timbul rs syg, dr rs syg timbul plk.......
CINTA!! hahaha.. Giler kn aku ni. huhuhu.. Tp btl la, if dia tak pernah hadir dlm hidup aku mmg aku tak kn tau kot psl feeling2 ni. Nk2 aku ni bkn jenis layan lelaki.:minimo_32:

Masuk thn ke-3, baru aku sedar yg mmg aku dh start syg giler kat dia la nk2 bila aku mula menapak kt KPMB ni. Dh mula belajar ape tu rasa rindu. hehehe.. Then hubungan aku dgn dia mcm biasa la. Gaduh baik, gaduh baik n mcm 2 la hari2. Sampai la someday aku dpt tau something dgn tiba2, secara tak sengaja. Hurmmm.. Rupa2nya dia ada perempuan lain kat sana. Aku tau pn time tu diaorg dh couple pn. So agak2 ape perasaan aku bila dpt tau psl tu time tu??:puteh_24:

Hati aku hancur. Berkecai. Dh tak nmpk bentuk pn. Last2 dia kecewakan aku. Pnh dgr kn lagu Justin Biebier-Baby tu kn? Aku teringat la part lagu dia tu ada ckp, "my 1st luv broke my heart 4 the 1st time" Serius time tu mmg down giler2. Baru aku tau cm ne perasaan kakak aku yg pengalaman 1st aku tu rasa bila dia di kecewakan. Keadaan aku time tu tak ubah mcm keadaan kakak aku tu bahkan kecewa aku tu lg teruk dr dia. Mkn tak, tdo tak, asyik nangis je. Hati mmg dh hancur remuk dh time tu. Serius mmg sakit giler2 la kalau sekali perasaan ni tercedera betul tak?? Percaya tak bila sampai 1 tahap aku terpaksa mkn 1 ubat ni semata2 sbb nk rehatkn bdn, lelapkan mata utk sementara?? Serius ubat tu wt aku tdo sampai pg kot! Mmg teruk sbb tu 1st time aku rasa mcm tu n kalau blh lps ni dh tak nk dh rs mcm tu lg. Mintak jauh..:mCubit:

Dh la time tu nk submit assignment yg berlambak2. Thanx 2 Allah bila dia hadirkn aku seseorg yg bantu aku dgn keje2 aku tu time aku tgh "sakit" tu. Syafiq banyak tlg aku settlekn semua assignment aku tu. Bila aku tgh blank, jam, blur2, tak tau apa2, dia la yg dtg hulurkn bantuan. Syukran sgt2. Tak la mcm jatuh di timpa tangga. Tp pointer aku utk sem tu mmg jatuh teruk.:puteh_25:

4 bln aku ambik masa utk pulih n tenang di sisiNYA. Org yg tak pernah rasa kecewa tu mmg tak kn faham apa yg pernah aku rasa n alami ni. Org2 tu blh la ckp, cr je lain, wt ape nk nangis utk lelaki mcm tu, buang masa, fikir je la psl belajar, emo lebih la n so on la. Kalau diaorg kat tempat aku msti diaorg tak kn ckp cm tu. Sakit kot! Sakit sgt2. Hanya kwn2 rapat je tau mcm mne derita aku tu, seksa aku tu, sakit aku tu. 1st time aku alami mcm tu. Secara terkejut plk tu. Aku percaya giler2 kt dia tp sampai cm tu sekali dia wt aku. Sedih sgt2 kot!
:girl_1:

Akhir bln ke-4 tiba2 lelaki tu dtg cari aku blk lps mcm2 dia mengata aku, maki aku, kutuk aku, kecewakan aku, khianati aku, main2kn aku, lukakn aku, sakitkn hati aku n so on la.. Dia kata dia rindu. Tak blh lupakan aku n masa hubungan 5 thn kitaorg tu. See....... Yg lama ni jugak la yg dia duk ingat2 betul tak?? Jilat balik ludah sendiri. Agak2 patut ker aku terima dia?? Then dia mintak clash dgn awek dia tu nk balik kat aku. Ramai org ckp, wt pe nk terima balik lelaki mcm tu, buang masa la, u deserve better than him la, tinggalkn je lelaki mcm tu, tak payah terima dia, tak payah layan n bnyk lg la. Tp hati aku?? Org tak kn faham.:minimo_14:

Then sampai 1 tahap ada org ckp aku mcm2, kata aku mcm2, kutuk aku mcm2. Dh la aku br nk ok. Siapa tak sedih wei... Tak hbs2 hati aku orang sakitkn. Tak cukup lg dgn apa yg korang pernah wt kt aku selama ni. Serius mmg sedih sgt2. Tuhan je tau. Br nk rasa tenang tp dugaan demi dugaan dtg. At last aku decide. Aku decide nk let go everything. Sbb aku dh penat dgn semua tu. Penat dgn umpat keji org kt aku. Penat dgn everything......
:girl_12:

p/s : Skrg aku nk mulakan hidup baru. Kalau blh dh tak nk sedih2 lg. Tanpa lelaki pn aku blh hidup la. Cuma rasa kecewa tu biasa la kn. Kenangan bkn sng nk lupa. Aku pn tau ada sesetengah org nk sgt aku decide mcm ni kn. Aku pn bkn la laparkan sgt kasih syg or kurang kasih syg mcm sesetegah org duk ckp psl aku tu. Tak ada cinta dlm hati utk lelaki pn aku dh tak kisah la skrg ni. Ada
CINTA utk Allah bg aku dh memadai. Sbb time aku "sakit" dulu DIA je yg ada tlg ubatkn rasa "sakit" aku 2. Biar la Tuhan yg tentukan segala2nya. Kalau betul jodoh aku dgn dia, aku terima. If tak pn ,hope dia hepi dgn hidup dia. Apa2 pn aku tetap syg dia even seteruk mne sekalipn aku dikecewakn. Cuma keadaan yg tak mengizinkn wt masa skrg ni. Cik Yuki mesti nk tau psl ni kn. So stalking je la. I tak kisah pn. hehehe...:minimo_37:

Thank you for read, like and comment. I Love You Sweetie! :)

4 rama-rama hinggap:

Anonymous said...

hahaha..cane tahu saye salu stalking neh...? kantoi suda..adess..(^_^)

Cik Eniey said...

sy tau cik yuki selalu stalking sy pnye entri.. huhuhu.. sbb 2 alang2 sy tag je nama cik yuki terus.. huhuhu.. :27

Azriff Azmi said...

Pengalaman yg pahit akan mengajar erti kemanisan kelak... bersabar lah... dugaan~

Cik Eniey said...

azmi : thanx utk kata2 nasihat 2.. skrg sy lbh tabah n tenang di samping pencipta sy.. :)

copyright@ctharyani.blogspot.com