Right man, wrong time. Wrong man, right time. Good man, wrong words. Bad man (jerk), right words. New man, same old lies. Old man (ex), new lies.

Monday, August 02, 2010

Ice Breaking

Assalamualaikum wbt...

Pentas lakonan?? Sketsa kehidupan?? Pnh dgr x?? Hurmmm.. I wonder wuts that.. (cis! pura-pura x tau konon) Ape2 pn hdp ni x selalunye indah.. Pnh dgr lagu menatap matamu x?? Ala lagu si Aril AF tu la.. Bak kata DJ radio, lagu tu mampu membuaikn perasaan kaum2 wanita yg mendengarnye.. Eh, ye ke?? Ntah lor.. Ape2 pn lagu tu tiba2 wt aku teringatkn seseorg ni.. Dia suka sgt nyanyikan lagu tu tuk aku.. b4 ni dia tu baik n jujur sgt2.. Jns susah nk marah.. Aku mmg respect sama dia la.. Tp skrg?? Ntah.. I dunno.. Kalau sape2 selalu dgr lagu tu mesti tau kn pe mksud disebalik lagu tu.. (padahal x minat mne pn ngn Aril tu).. hakhakhak..

Tiba2 rs sedih lak.. Sebab?? hurmmm.. Biarlah rahsia.. Tp nk wt cm ne kn.. Bak kata org, Tuhan x kn mnduga hambaNYA kalau DIA x sygkn hambaNYA.. Rite?? Kerna sesungguhnye org2 yg diduga itu adalah hamba2 pilihannya.. kn kn kn..?? Aku lak skrg try tuk bangkit n meneruskn kehidupan dgn lbh rs tabah serta sabar di samping keluarga also sahabat2 tersayang.. Kerna sesungguhnye tanpa mereka sape la aku skrg ni kn kn kn..?? (wah.. terover touching lak plk) kuikuikui.. But seriously, aku x nk lg alami kejadian cm 2 lg.. Juz kwn yg paling rapat ngn aku je tau cm ne keadaan aku di saat2 sukar tu.. Teruk gler2.. X dpt digambarkn ngn kata2.. Tuhan lg Maha Mengetahui.. (sedih la lak)

Dlm pengalaman aku yg lps, bnyk yg aku blajar tntg ape itu erti kehidupan sebenar even x bnyk mne pn.. Rs dikhianati, disakiti, ditipu, dianiaya n segala mcm rs la.. Tp aku akui disebalik semua rs tu masih lagi terselit secebis kebahagiaan di celah2nye.. Ape2 pn aku nk gak ucap terima kasih utk kebahagiaan yg aku pnh rs 2 even cuma tuk seketika je.. Eh, 5 thn tu seketika je ke?? hurmmm.. Lu pikir la sendiri!! ◠。◠

Tp skrg ape yg aku lakukan adalah tutup buku lama n bukak buku baru. X guna brdendam2 ni.. Ape2 hal sekalipn x kira bnda kecik or besar biar je la Tuhan yg tentukan.. Stp org perlukan perubahan ke arah yg lbh baik.. Change 4 +ve kn kn kn..?? Aku sekarang lbh bnyk belajar tuk memaafkn org.. X pnh terdetik sikit pn rs benci tu kt hati aku ni even aku sakit hati gler2 tahap cipan la ngn sesetgh org tu.. (aku serius ni) Tp sape la aku tuk mnghukum mereka tu kn tul x?? hehehe.. But ape yg aku nk pesan, mmg sabar itu separuh drpd iman tp ingat la sabar org pn ada batasnya.. Jgn sampai kte wt org hilang sabar ngn kte dh la..

Ingat la pe yg mnjadi milik kte x semestinye akn kekal menjadi milik kte sbb langit x selalunye cerah.. Aku belajar dr kesilapan skrg ni tau.. Bak kata org, pengalaman adalah guru yg paling baik.. So WATCH OUT!!! tau.. Opps.. Juz nk kongsi kata2 ni, "Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow. The important thing is not to stop questioning..."

Ok enuf 4 this time.. Do remember, caring is sharing, sharing is loving n loving is da key 2 happiness.. Selamat beramal! lalala~~


Thank you for read, like and comment. I Love You Sweetie! :)

0 rama-rama hinggap:

copyright@ctharyani.blogspot.com